Over Mij
Ik ben Linda Hoorn en help zelfstandig ondernemers met een klein team op een sociale en simpele manier online te groeien.

Met een enorme lach van oor tot oor liep ik in 2010 het kantoor van de Kamer van Koophandel uit. Yes!
Ik had eindelijk besloten om mijn droom uit te laten komen. Ik verruilde de goede baan in loondienst voor een eigen bedrijf in de reisbranche. Ik stortte mij volledig op mijn reisonderneming en was er klaar voor om de mooiste reizen over de hele wereld te regelen voor mijn klanten. De eerste jaren kon ik iedere maand mijn bedrijfskosten betalen en heel af en toe hield ik iets over voor leuke dingen.
Ik was tevreden, want ik had ook een druk gezin met jonge kinderen die tijd van mij nodig hadden.
Schop onder mijn kont …
Maar naar mate onze dochters groter werden, kreeg ik meer tijd voor mijn bedrijf. Eindelijk kon ik meer klanten blij maken met mooie reizen! En dus ook meer tijd om te groeien en eindelijk voldoende inkomsten te genereren met mijn bedrijf. Zodat we financieel meer ruimte kregen en ook meer geld zouden overhouden voor onze dromen, zoals het zelf maken van mooie reizen en het kunnen kopen van een woning aan het water.
Toen mijn man opeens een paar maanden zonder werk kwam te zitten, kreeg ik spreekwoordelijk gezien een goede ‘schop onder mijn kont’. De wens en wil om mijn bedrijf succesvol te maken was er wel. Nu werd het ook nog eens noodzaak! Dus vol goeie moed ging ik hard aan het werk om klanten te vinden.
Ik werd lid van een netwerkclub en ging daar wekelijks naar toe. Ik liet mooie foto’s van de prachtigste resorts zien op social media. Het kon niet anders dan dat mensen enthousiast werden van die mooie plaatjes en vakantietips.
Ja, enthousiast werden ze wel, maar klant? Nee, dat niet. Ik begreep echt niet wat ik fout deed. Ik volgde allerlei korte en veel gratis trainingen en probeerde weer wat nieuws. Het leverde me af en toe een nieuwe klant op maar niet altijd de klanten die ik echt goed kon en wilde helpen. Maar ja, de hypotheek moest betaald worden, dus ik kon voor mijn gevoel geen “nee” zeggen. Het resultaat was dat ik erg hard werkte, maar de inkomsten niet in verhouding stonden.
Ik raakte er zo gefrustreerd van dat het mij zelf niet lukte om meer van de juiste klanten te vinden dat ik besloot om hulp in te schakelen. Ik kwam in contact met een business coach en volgde haar programma. Met behulp van haar begeleiding leerde ik eindelijk wat ik al die tijd fout had gedaan. Ik kwam tot het besef dat ik de klanten die ik het liefste wilde helpen helemaal niet via netwerkclubs kon bereiken. Als ik op de juiste manier online zichtbaar zou gaan zijn, zou ik de klanten kunnen gaan aantrekken. Ik leerde op welke manieren ik mij online zichtbaar moest maken. Hoe ik volgers kon aantrekken op social media die ook daadwerkelijk toekomstige klanten zouden worden. Hoe ik mijn website zo kon inrichten dat deze door de juiste klanten gevonden werd. Toen ik eenmaal door had waar en vooral hoe ik dan online aanwezig moest zijn, kwamen de (juiste) klanten bijna allemaal via een online weg bij mij terecht.
Door ondernemers en organisaties met een klein team en een social hart te leren hoe zij in minder tijd en met een simpele en vooral sociale online marketing strategie meer van de juiste klanten gaan aantrekken, gaan zij groeien. Commercieel én maatschappelijk!. Zo draag ik mijn steentje bij aan het creëren van een toegankelijke en social online wereld.

Groei!
Voor mijn reisbedrijf had ik mijn doelen bereikt. Ik kon de mooiste reizen regelen en we konden eindelijk wel dat nieuwe mooie huis kopen.
Ondertussen zag ik hoe andere kleine ondernemers moeite hadden om online marketing op een goede manier in te zetten. Hoe zij hun bedrijf en diensten niet op de juiste manier zichtbaar maken. Het ene na het andere bericht op social media plaatsen zonder dat duidelijk is wat ze precies aanbieden en voor wie ze er zijn. Precies dezelfde fouten maken als ik destijds maakte dus. Terwijl ik uit ervaring weet dat je echt kunt groeien als je jouw online marketing op een sociale manier gaat inzetten.
De wens om andere ondernemers te gaan helpen, bestond al wat langer. Na ruim 10 jaar ondernemen in de reisbranche, werd het tijd voor mijn volgende stap in mijn missie om bij te dragen aan een toegankelijkere wereld voor iedereen. Alleen nu op online gebied. Na ruim 10 jaar stond ik weer met een grote lach bij de Kamer van Koophandel. Dit keer om Meer Online Impact in te schrijven!